Uczestnicy programu

03
05/2012

Mitsubishi Motors Corporation rozpoczyna sprzedaż modelu Mirage w Tajlandii

kategorie: GOSPODARKA, BEZPIECZEŃSTWO, EKOLOGIA

Realizacja strategii JUMP 2013 skupiającej się na rynkach wschodzących - Bangkok, 20 marca 2012 r. - Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ogłosiła, że 28 marca rozpocznie w Tajlandii sprzedaż nowego, kompaktowego samochodu o nazwie Mirage, przeznaczonego do sprzedaży na wszystkich światowych rynkach.

Mirage to kompaktowy samochód globalny opracowany na bazie rewolucyjnej koncepcji, pozwalającej na spełnienie oczekiwań zarówno klientów z szybko rozwijających się rynków wschodzących, jak i nabywców niewielkich samochodów i entuzjastów pojazdów ekologicznych o doskonałych osiągach z krajów rozwiniętych. Mirage będzie produkowany w nowej, trzeciej fabryce Laem Chabang Plant należącej do firmy Mitsubishi Motors Thailand (MMTh), czyli w największym oddziale produkcyjnym MMC poza Japonią. Samochód będzie początkowo sprzedawany w Tajlandii, a następnie trafi do państw należących do Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej ASEAN (Association of South-East Asian Nations), Japonii, Europy i na inne rynki.

Prezydent MMC, Pan Osamu Masuko, powiedział tuż przed rozpoczęciem ceremonii w Tajlandii: “Z przyjemnością prezentuję model Mirage po raz pierwszy w Tajlandii. Mirage to nowy samochód kompaktowy wyróżniający się wysoką wydajnością paliwową i ekologiczną, co w czasach, gdy zapotrzebowanie na konstrukcje tego typu na rynkach całego świata stale rośnie jest niezaprzeczalnym atutem. Chciałbym osobiście podziękować przedstawicielom rządu w Tajlandii za ich wkład w promocję programu Eco-car, co pozwoliło nam na zwiększenie wydajności na tutejszym rynku. W dalszej kolejności Mirage będzie eksportowany do państw ASEAN oraz do innych zakątków całego świata.”

Cechy modelu Mirage:

  • Bardzo dobre własności jezdne dzięki kompaktowym wymiarom przy zachowaniu wystarczającej przestrzeni dla pięciorga pasażerów.
  • Zużycie paliwa i emisja CO2 na jednym z najniższych poziomów w klasie dzięki nowemu silnikowi MIVEC*1, dużej wydajności aerodynamicznej i ograniczonym oporom toczenia.
  • Zoptymalizowana struktura nadwozia i zakrojone na szeroką skalę wykorzystanie stali o wysokiej odporności na rozciąganie pozwalają obniżyć wagę samochodu o około siedem procent*2 w porównaniu z konkurentami w klasie, co zmniejsza zużycie paliwa. Mirage wykorzystuje także opracowaną przez Mitsubishi strukturę nadwozia RISE*3, która absorbuje i rozprasza siły uderzenia podczas wypadku i w ten sposób zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa wszystkim pasażerom.
  • Wysoka jakość dzięki MMDS (Mitsubishi Motors Development System), czyli systemowi zarządzania jakością, który ustanawia i ocenia realizację określonych zadań na każdym etapie realizacji projektu, od planowania, poprzez sprzedaż, usługi posprzedażowe, aż po zunifikowaną globalną strukturę MMPW (Mitsubishi Motors Production Way).
  • Dodatkowo, przed rozpoczęciem produkcji, firma MMC umieściła w fabryce w Tajlandii doświadczonych inspektorów z Japonii, których zadaniem była inspekcja produkowanych komponentów w nowym, trzecim oddziale fabryki w celu utrzymania tych samych standardów jakości, które obowiązują w Japonii.

*1: Opracowany przez Mitsubishi elektronicznie sterowany system zmiennych faz rozrządu

*2: Kalkulacje na podstawie stosunku stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie wykorzystanej w modelach Colt i Mirage do ich wagi

*3: Technologia bezpieczeństwa kabiny RISE (Reinforced Impact Safety Evolution)

Model Mirage oferowany na rynku w Tajlandii będzie wyposażony w silnik 1,2 l MIVEC, pozwalający przejechać 22 kilometry na jednym litrze paliwa*4, co jest jedną z najlepszych wartości w klasie i wynikiem przewyższającym wymagania tajlandzkiego rządu w kwestii certyfikacji „eco-car”*5. Mirage w specyfikacji na rynek w Tajlandii będzie kosztował pomiędzy 380 000 a 551 000 THB w zależności od wersji wyposażenia. Firma planuje sprzedawać w Tajlandii 2 500 modeli miesięcznie.

*4: Wewnętrzne kalkulacje w uśrednionym trybie pomiarowym ECE R101 Rev.01.

*5: Kwalifikacje: w oparciu o europejskie metody pomiarowe, poniżej 5l/100 km (20 km/l), spełnienie normy emisji EURO4, inwestycja 5 miliardów THB w produkcję w Tajlandii oraz wyprodukowanie 100 000 sztuk rocznie po piątym roku produkcji.

Firma MMC przedstawiła trzyletni biznes plan o nazwie „Jump 2013” w styczniu 2011 roku. Jednym z założeń planu jest skupienie zasobów biznesowych na rozwijających się rynkach wschodzących. W związku z tym firma pragnie umocnić swoje działania w regionie ASEAN. Ważnym posunięciem w ramach uzgodnionej strategii będzie także produkcja i eksport modelu Mirage z Tajlandii. Ponadto, MMC będzie kontynuowało intensywne działania na wschodzących rynkach o dużym potencjale.

Pełna lista aktualności Pełna lista aktualności