Uczestnicy programu

21
06/2011

10 000 autobus MAN Lion’s City opuścił zakład produkcyjny w Sadach

kategorie: GOSPODARKA

Już od blisko 15 lat MAN Bus produkuje w Polsce niskopodłogowe autobusy miejskich. W tym czasie wyprodukowano 10 000 pojazdów, które jeżdżą po ulicach wielu miast na całym świecie.

Na początku czerwca bieżącego roku linie produkcyjną opuścił 10 000 tysięczny autobus. Autobus spod znaku lwa dostarczono do niemieckiego klienta, przedsiębiorstwa komunikacyjnego VBL z Gummersbach w Nadrenii Westfalii.

„To nasz ogromny sukces i powód do dumy. Ciągłe doskonalenie organizacji i fachowi pracownicy to podstawa naszego sukcesu. MAN Bus należy do czołówki firm motoryzacyjnych w Europie, a swój istotny wkład w rozwój całego koncernu mają polscy fachowcy. Czujemy się bardzo mocno związani z Polską. Cieszymy się, że dzięki autobusom z Sadów już od blisko 15 lat promujemy również region wielkopolski. Przyjeżdżający do nas Klienci są zachwyceni Poznaniem i tym, co oferuje on swoim mieszkańcom - mówi Hagen Steiner, Członek Zarządu MAN Bus.

Nasze autobusy logo lwa jeżdżą m.in. w Paryżu, Berlinie, Dubaju, Kopenhadze, Moskwie i w wielu innych europejskich metropoliach, w tym także w Warszawie i w Poznaniu.

Produkowane w Starachowicach i w Sadach koło Poznania autobusy zdobyły liczne nagrody w dziedzinie wzornictwa, takie jak red dot award, czy też desing award. Spełniają również najwyższe standardy ekologiczne.

Inwestycje firmy, której drugi zakład produkcyjny mieści się w Starachowicach, od początku jej działalności w Polsce wyniosły około 120 milionów Euro.

W roku 1996 władze koncernu MAN podjęły decyzję o zlokalizowaniu fabryki produkującej autobusy miejskie w Sadach. W niespełna dwa lata od jej podjęcia rozpoczęto ich produkcję. Potrzeba było tylko 12 miesięcy, aby za bramy zakładu wyjechał setny autobus. Od roku 2002 produkcja przebiega dwuetapowo. Szkielety autobusów produkowane są w Starachowicach, a montaż końcowy przebiega w Sadach.

W roku 2006 w Starachowicach uruchomiona została linia kataforezy zanurzeniowej Jest to jedna z najnowocześniejszych, unikalny proces technologiczny specjalistycznego zabezpieczenia antykorozyjnego, które gwarantuje najwyższą jakość produktu. Od drugiej połowy 2011 roku w Starachowicach produkowane będą również szkielety autokarów klasy VIP marki Neoplan.

W 2009 roku wybudowane zostało Centrum Obsługi Klienta, w którym klienci z całego świata w komfortowych warunkach dokonują odbioru zamówionych pojazdów. Dodatkowo zainwestowaliśmy w Halę Metod Produkcyjnych, w której badamy i testujemy nasze produkty przed wprowadzeniem ich do produkcji. Naszym priorytetem jest dostarczanie autobusów o najwyższej jakości. 250 lat historii Grupy MAN zobowiązuje nas do bycia niezawodnym. Już wkrótce kolejne inwestycje, które pozwolą nam na dalszy rozwój.

Cieszymy się również, że możemy zaoferować ciekawe rozwiązania studentom politechniki poznańskiej. Uruchomiony w zeszłym roku program Studiuj i Pracuj z MAN, to możliwość zdobycia praktyki i pracy w różnych zakładach koncernu na całym świecie. Dla nas to możliwość znalezienia najlepszych z najlepszych, a dzięki takim ludziom zbudujemy kolejne 10 000 autobusów - dodaje Hagen Steiner.

Więcej informacji na: www.mantruckandbus.com/presse

Program poprawy efektywności transportu opracowany przez MAN Truck & Bus

Natężenie ruchu i transportu na drogach europejskich stale się zwiększa. Jednocześnie zmniejszające się zasoby energetyczne czynią transport droższym. Jako jeden z czołowych na świecie producentów samochodów ciężarowych i autobusów MAN Truck & Bus wnosi istotny wkład w stałe podnoszenie efektywności transportu. MAN proponuje w tym celu szeroki program mający na celu obniżenie ogólnych koszów eksploatacji (Total Costs of Ownership). Efektywność transportu, na której poziom wpływ mają takie czynniki jak technologia, serwis, kierowcy i future expertise, chroni środowisko naturalne i przynosi zysk naszym klientom.

Pełna lista aktualności Pełna lista aktualności