Uczestnicy programu

30
11/2010

Prace nad elektrycznymi samochodami Forda postępują zgodnie z planem: w nowym Fordzie C-Max Hybrid Plug-in ma znaleźć się ceniony system szeregowo-równoległy

kategorie: EKOLOGIA

  • Ford jest na dobrej drodze, by zacząć produkcję pięciu samochodów z napędem hybrydowym, napędem hybrydowym typu plug-in i z napędem elektrycznym na rynek Ameryki Północnej do 2012 r. i na rynki Europy do 2013 r.
  • Pierwsza hybryda i hybryda typu plug-in Forda na Europę będą bazować na nowym Fordzie C-MAX i zostaną wprowadzone na rynek w 2013 r.
  • W Fordzie C-MAX hybrid plug-in zastosowany zostanie ceniony system szeregowo-równoległy z wysokowydajnym silnikiem opartym na cyklu Atkinsona w połączeniu z wysokonapięciowym elektrycznym silnikiem-generatorem trakcyjnym i akumulatorem litowo-jonowym.
  • Nowy Ford C-MAX hybrid i hybrid plug-in będzie produkowany w Walencji w Hiszpanii i wraz z Fordami Transit Connect Electric i Focus Electric oraz samochodem segmentu CD będą stanowić komplet pojazdów kompaktowych, średniej wielkości i należących do segmentu lekkich pojazdów użytkowych, wyposażonych w alternatywny napęd.

PARYŻ, 30 września 2010 r.Tendencja do upowszechniania pojazdów elektrycznych o niskiej emisji spalin i niskim zużyciu paliwa się umacnia – firma Ford Motor Company potwierdziła dziś, że jest na dobrej drodze, by wprowadzić pięć elektrycznych samochodów w Ameryce Północnej do 2012 r. i w Europie do 2013 r.

W wyniku zaangażowania w rozszerzenie globalnej strategii pojazdów elektrycznych Ford wprowadzi: w 2011 roku Forda Transit Connect, zaś w 2012 roku Forda Focus, oba o napędzie całkowicie elektrycznym.

Fabryka Forda w Walencji w Hiszpanii wyprodukuje w 2013 roku pierwsze hybrydowe modele dla klientów w Europie. Będą to dwie nowoczesne wersje Forda C-MAX – z napędem w pełni hybrydowym (HEV) i z możliwością ładowania z sieci elektrycznej (PHEV). Piąty samochód również będzie hybrydą następnej generacji. Zostanie przedstawiony w późniejszym terminie.

 Nasz plan dostawy pięciu elektrycznych samochodów Ford jest już w zaawansowanej fazie realizacji, co ucieszy naszych klientów zarówno w Europie, jak i w Ameryce Północnej –powiedział dziś na Salonie Samochodowym Paryż 2010 Stephen Odell, prezes zarządu i dyrektor zarządzający Ford of Europe. – Nowe zaawansowane rozwiązania w zakresie zespołów napędowych, jakie wprowadzamy stopniowo w całej naszej ofercie, jeszcze bardziej podkreślają zaangażowanie Forda w zapewnienie znacznej redukcji zużycia paliwa i emisji CO2, aby spełnić potrzeby naszych klientów bez żadnych ustępstw w zakresie jakości jazdy.

Ameryka Północna pozostaje głównym rynkiem zbytu pojazdów z napędem hybrydowym, jednak rośnie także zainteresowanie tym segmentem aut w Europie. Według R.L. Polk & Company, czołowej firmy zajmującej się badaniami rynku branży motoryzacyjnej, przewiduje się podwojenie sprzedaży samochodów hybrydowych w Europie od 2010 do 2012 r. Inni analitycy przewidują, że sprzedaż hybryd na całym świecie przekroczy 6 milionów sztuk rocznie do 2020 r. Największymi odbiorcami będą Stany Zjednoczone, Europa i Chiny.

Ze względu na zwiększone zainteresowanie klientów w Europie elektrycznymi wersjami naszych samochodów zwiększamy wysiłki mające na celu wprowadzenie takich modeli na rynek równolegle z naszymi modelami wyposażonymi w silniki benzynowe EcoBoost i silniki wysokoprężne Duratorq – dodał Odell. – Klienci europejscy otrzymają wkrótce jeszcze szerszą gamę elektrycznych alternatyw od Forda.

Nowy Ford C-MAX HEV i PHEV: Zalety systemu szeregowo-równoległego i możliwości ładowania z sieci

W oczekiwanych nowych modelach Ford C-MAX PHEV i HEV, podobnie jak w hybrydach następnej generacji, zostanie zastosowany ceniony system szeregowo-równoległy z wysokowydajnym silnikiem opartym na cyklu Atkinsona w połączeniu z wysokonapięciowym elektrycznym trakcyjnym silnikiem-generatorem i akumulatorem litowo-jonowym. 

W hybrydzie szeregowo-równoległej silnik elektryczny i silnik na paliwo mogą działać razem lub oddzielnie w celu uzyskania maksymalnej wydajności. Silnik spalinowy może działać także niezależnie od prędkości pojazdu, w zależności od potrzeby ładując akumulatory lub przekazując moc na koła. Sam silnik elektryczny może dostarczyć do kół wystarczającą moc podczas jazdy z niewielką prędkością i niedużym obciążeniem i współpracować z silnikiem spalinowym przy wyższej prędkości jazdy. W związku z tym Ford Fusion Hybrid obecnej generacji może działać w elektrycznym trybie oszczędzającym paliwo do prędkości ok. 75 km/h w niektórych warunkach i na krótkich odległościach.

Natomiast przyszła hybryda Forda typu plug-in (z możliwością ładowania z sieci elektrycznej) ma działać w trybie elektrycznym przy jeszcze większej prędkości niż systemy obecnej generacji. Zapewni ona dalsze zwiększenie wydajności paliwa, umożliwiając użytkownikowi naładowanie akumulatora litowo-jonowego z sieci elektrycznej. Hybrydy z możliwością ładowania z sieci mogą czerpać więcej energii z akumulatora i pokonywać dłuższe dystanse bez wykorzystywania silnika na paliwo.

Użytkownicy hybryd typu plug-in będą chcieli ładować swoje samochody przez noc, ponieważ zazwyczaj koszt energii elektrycznej jest niższy poza godzinami szczytu. Chociaż hybryda typu plug-in nie musi być podłączana do sieci ze względu na możliwość korzystania z silnika benzynowego, jest skonstruowana tak, że działa najefektywniej, gdy akumulator został w pełni naładowany.

Po uruchomieniu przyszła hybryda Forda typu plug-in będzie działać w trybie pobierania energii z baterii. Po pobraniu energii z baterii lub spełnieniu określonych warunków przełącza się na tryb podtrzymywania stanu naładowania. Po pobraniu energii z baterii samochód będzie jeździł jak zwykły pojazd z napędem hybrydowym.

Właściciele hybryd typu plug-in będą rzadziej korzystali ze stacji paliw dzięki możliwości wykorzystania trybu elektrycznego – powiedziała Lisa Drake, główny inżynier Forda ds. globalnych programów hybrydowych i pojazdów elektrycznych. – Będą mogli bez problemów naładować swój samochód w domu przez noc. I już nigdy nie będą musieli się martwić o zasięg silnika elektrycznego, ponieważ w razie potrzeby hybryda typu plug-in płynnie przełączy się na pracę na paliwie konwencjonalnym.

Ekologiczne opcje: W pełni elektryczne Fordy Focus i Transit Connect

Przyszłe w pełni elektryczne samochody Forda – Transit Connect Electric i Focus Electric – to kolejne ekologiczne środki transportu, tym razem bez zbiornika paliwa.

Użytkownicy będą mieli możliwość doładowania samochodów Ford Transit Connect Electric i Ford Focus Electric w standardowej stacji ładowania prądem 240 V lub 120 V. Do pojazdów będzie dołączony przenośny przewód do ładowania.

W celu naładowania akumulatora litowo-jonowego elektrycznego pojazdu na baterie podłącza się port ładowania do gniazda zasilania. Wewnątrz pojazdu ładowarka pokładowa konwertuje prąd zmienny z sieci elektrycznej na prąd stały do ładowania baterii.

Elektryczne pojazdy Ford na baterię mają także zapewnić klientom flotowym niższe koszty eksploatacji, ponieważ ładowanie prądem jest generalnie tańsze niż tankowanie paliwa. Użytkownicy mogą także czerpać korzyści z niższych kosztów serwisowania przez cały okres użytkowania.

W ramach rozwoju technologii napędu elektrycznego i hybryd typu plug-in firmy Ford przeprowadzono próby drogowe o długości ponad 300 000 km we współpracy z 10 lokalizacjami, Departamentem Energii Stanów Zjednoczonych, organizacją Energy Research and Development Administration stanu Nowy York i instytutem EPRI (Electric Power Research Institute).

W Wielkiej Brytanii Ford współpracuje z firmą Scottish and Southern Energy i uniwersytetem Strathclyde w ramach programu UK Low Carbon Vehicle Fleet, aby zademonstrować flotę 21 prototypowych pojazdów elektrycznych i zgromadzić dane na temat ich osiągów.

W Niemczech Ford współpracuje z RheinEnergie AG, miastem Kolonia i uniwersytetem Duisburg-Essen w ramach programu ColognE-mobile, wykorzystując flotę 25 pojazdów elektrycznych do przeprowadzania prób drogowych. Program stanowi część dużo większego badania w kilku miastach w Niemczech obejmującego wielu producentów samochodów, firm użyteczności publicznej, uniwersytetów i partnerów technologicznych.

Wypróbowane działanie

Hybryda następnej generacji, hybryda typu plug-in i pojazdy elektryczne Forda będą bazować na znacznym sukcesie w Ameryce Północnej, jakie odniosły modele Ford Fusion Hybrid i Ford Escape Hybrid – odpowiednio samochód średniej wielkości o największej w Ameryce wydajności paliwa i SUV o największej wydajności paliwa.

Aktualnie na drogach znajduje się ponad 140 000 pojazdów firmy Ford z napędem hybrydowym, wliczając w to hybrydowe wersje modeli Mercury Milan i Mariner. Tej jesieni do amerykańskiej oferty dołączy Lincoln MKZ Hybrid. Jest to najbardziej oszczędny w zakresie spalania paliwa luksusowy sedan w Ameryce.

Wiemy, że jedno rozwiązanie techniczne nie jest odpowiednie dla wszystkich klientów. Zalety hybryd, hybryd typu plug-in i w pełni elektrycznych pojazdów są bardzo różnorodne – powiedział Derrick Kuzak, wiceprezes ds. globalnego rozwoju produktów grupy Ford. – Wykorzystując nasze globalne platformy, jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom całą gamę rozwiązań jako część oferty różnorodnych produktów.

Ford projektuje swoje hybrydowe i elektryczne pojazdy w celu zapewnienia znakomitej wydajności paliwa, nie idąc na ustępstwa w zakresie przyjemności z jazdy. Płynne hamowanie regeneracyjne, pewne przyspieszenie, wygodne wnętrze i inteligentne elementy systemu informacji dla kierowcy sprawiły, że północnoamerykański Ford Fusion Hybrid zdobył nagrodę 2010 MOTOR TREND Car of the Year i czołowe miejsca na wielu listach najbardziej ekologicznych samochodów.

Oczekujemy, że nasza mająca się pojawiać niebawem hybryda typu plug-in i w pełni elektryczne pojazdy będą jeździć jak prawdziwe samochody, ponieważ bazują na prawdziwych samochodach – powiedziała Nancy Gioia, dyrektor Forda ds. globalnej elektryfikacji. – Wiele ich wysokiej jakości elementów jest takich samych, jak w ich benzynowych i wysokoprężnych odpowiednikach, i jednocześnie zapewniają niskie zużycie paliwa, nie idąc na ustępstwa w zakresie przyjemności z jazdy.

Pełna lista aktualności Pełna lista aktualności