Uczestnicy programu

08
03/2011

Fiat i Gucci przedstawiają 500 by Gucci: narodziny nowej ikony włoskiego design’u

kategorie: DZIEŃ KOBIET ;)

W roku, w którym przypada 150. rocznica zjednoczenia Włoch i 90. urodziny firmy Gucci, Gucci i Fiat mają przyjemność zaprezentować Fiata 500 by Gucci, serię specjalną kultowej „pięćsetki”, zaprojektowaną przez Fridę Giannini - Dyrektora Kreatywnego firmy Gucci we współpracy z Centro Stile Fiat.

Ta jedyna w swoim rodzaju kooperacja dwóch poważanych włoskich marek stanowi idealne połączenie kunsztu rzemiosła i stylu. Zaprezentowany po raz pierwszy publicznie podczas imprezy „Milan Fashion Week”, Fiat 500 by Gucci będzie również prezentowany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie od 3 do 13 marca w specjalnej strefie firmy Gucci znajdującej się na terenie stoiska Fiata.

Frida Giannini powiedziała: - W latach 50. kiedy pojawił się na drogach Fiat 500, wywołał on prawdziwą rewolucję stylistyczną i stał się ikoną motoryzacji swoich czasów. Od samego początku, czyli od 1921 r. podróżowanie z szykiem było także fundamentalną dewizą dla firmy Gucci, kiedy to Guccio Gucci otworzył firmę produkującą skórzane kufry, torby i torebki. Dlatego kiedy Lapo Elkann wyszedł z pomysłem tej współpracy, wydało mi się, że w 90. rocznicę powstania firmy Gucci będzie to doskonała okazja do stworzenia nowego konceptu dla nowoczesnego podróżowania.

Czarny i biały kolor Fiata 500 by Gucci, pokryty ekskluzywnym i przyciągającym uwagę szklisto-perłowym odcieniem lakieru, przywołują neoklasyczne tony filmu czarno-białego. Te dwa całkowicie odmienne kolory doskonale wzajemnie się uzupełniają: czerń z chromowanymi na połysk detalami mocno kontrastuje z białym kolorem wnętrzna, nadając samochodowi współczesny i sportowy charakter. Biel z chromowanymi, satynowymi detalami i wnętrzem w kolorze kremowym i czarnym, nadaje samochodowi delikatniejszy i bardziej wyszukany wygląd.

Na zewnątrz samochód ten wyróżniają 16-calowe obręcze kół w niepowtarzalnym stylu retro , harmonizujące z kolorami nadwozia. Na kołpakach widoczne są połączone ze sobą i w tym samym kolorze, co nadwozie samochodu litery GG,  zaś na tylnej klapie i słupkach drzwi znajduje się napis kursywą Gucci. Fiat 500 by Gucci wyposażony jest w silnik o pojemności 1,4 l o mocy 100 KM, posiada charakterystyczne, polakierowane w kolorze zielonym Gucci tylne zaciski hamulcowe. Sylwetkę samochodu podkreśla zielono-czerwono-zielona obwódka typowa dla Gucci, biegnąca „dookoła” i łącząca nadwozie z wnętrzem. Obwódka ta widoczna jest również w środku na siedzeniach, na dźwigni zmiany biegów, osłonie kluczyka, na dywanikach oraz w innowacyjnym wykończeniu pasów bezpieczeństwa. Wnętrze Fiata 500 by Gucci jest bardzo stylowe, zarazem funkcjonalne aż do najmniejszego szczegółu: eleganckie wyszywane aplikacje, ekskluzywne materiały, lśniące i satynowe elementy chromowe, aksamitny lakier na panelu radia, siedzenia w dwóch kolorach wykonane ze skóry Frau z nadrukiem Guccissima.

Kampania reklamowa związana z wprowadzeniem na rynki całego świata Fiata 500 by Gucci opracowywana jest z pomocą Lapo Elkanna i jego agencji, Independent Ideas, będzie kampanią globalną. Lapo Elkann w ten sposób skomentował tę współpracę: - To dla mnie wielki honor, że mogłem doprowadzić do współpracy pomiędzy Fiatem i Guccim, zwłaszcza w tak ważną dla Włoch rocznicę. Jako Włoch jestem dumny i szczęśliwy, że mam udział w powstaniu Fiata 500 by Gucci, łączącego w sobie dusze dwóch marek, które w tak doskonały sposób symbolizują na świecie styl naszego kraju. To naprawdę ogromna przyjemność znowu pracować z Centro Stile i Fridą Giannini przy tej nowej wersji mojego ukochanego samochodu.

Początkowo Fiat 500 by Gucci dostępny będzie od 1 kwietnia do 30 czerwca, wyłącznie na zamówienie złożone wcześniej za pośrednictwem strony www.500bygucci.com, w cenie od 17 000 euro (cena na rynku włoskim). Samochód ten będzie również prezentowany w ekskluzywnych miejscach metropolii, takich jak Paryż, Londyn i Tokio, po czym w lipcu zostanie on wprowadzony do sprzedaży na rynki Europy. Pod koniec roku będzie on dostępny w pozostałych regionach świata.

Uzupełnienie do tej specjalnej wersji „pięćsetki” stanowi ekskluzywna kolekcja 500 by Gucci, obejmująca akcesoria przydatne w podróży, drobne wyroby ze skóry, ubrania, rękawiczki dla kierowcy, okulary przeciwsłoneczne i zegarek, które będzie można nabyć od kwietnia 2011 w wybranych sklepach firmy Gucci oraz pod adresem www.gucci.com

     
           
     
           
     
           
     
           
         

Pełna lista aktualności Pełna lista aktualności