Uczestnicy programu

22
11/2010

BMW ActiveHybrid X6

kategorie: EKOLOGIA, BEZPIECZEŃSTWO

Technologia BMW ActiveHybrid to technologia przyszłości, która stanowi połączenie świetnej dynamiki jazdy oraz równie znakomitej wydajności. Dzięki zestawieniu tych dwóch cech technologia ta gwarantuje unikalne wrażenia z jazdy.

Pierwszy na świecie pojazd typu Sports Activity Coupé wykorzystuje supernowoczesny układ napędowy, na który składa się silnik spalinowy oraz jednostka elektryczna. Taka konfiguracja zapewnia niespotykaną dotąd jakość. Technologia BMW ActiveHybrid gwarantuje znaczny wzrost dynamiki jazdy i jednocześnie pozwala ograniczyć zużycie paliwa o około 20 procent w porównaniu z pojazdami napędzanymi jedynie silnikiem spalinowym. W rezultacie nabywca ma zapewnioną niezwykłą radość z jazdy przy rozsądnym zapotrzebowaniu na paliwo i niskiej emisji CO2 , a BMW ActiveHybrid X6 staje się pełnowartościowym pojazdem hybrydowym, który zachowuje jednocześnie wszystkie cechy typowego auta z logo BMW.

Układ napędowy w modelu BMW ActiveHybrid X6 składa się z jednostki benzynowej V8 o mocy 300 kW/407KM, która wykorzystuje technologię BMW TwinPower Turbo, oraz dwóch synchronicznych silników elektrycznych, które generują odpowiednio 67 kW/91KM i 63kW/86KM mocy. Łączna moc maksymalna tego układu napędowego to 357 kW/485KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 780 niutonometrów.

Precyzyjny system kontroli wszystkich trzech jednostek napędowych gwarantuje optymalną wydajność całego układu BMW ActiveHybrid X6 w pełnym zakresie prędkości. Samochód rozpędza się od 0 to 100 km/h w 5,6 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 236 km/h lub 250 km/h w wersji Sports Package. Średnie zużycie paliwa w cyklu testowym EU wynosi 9,9 litra na 100 km, a emisja CO2 utrzymuje się na poziomie 231 g/km.

Tryb elektryczny, czyli zerowa emisja.

Dzięki połączeniu dwutrybowej, aktywnej przekładni z wysoce wydajnym akumulatorem, model BMW ActiveHybrid X6 może poruszać się jedynie z napędem elektrycznym. W takiej sytuacji pojazd nie emituje do atmosfery żadnych substancji szkodliwych, spełnia nawet najbardziej rygorystyczne normy przewidziane dla pojazdów przyszłości i gwarantuje mobilność na najlepszym możliwym poziomie.

Model BMW ActiveHybrid X6 może poruszać się w trybie elektrycznym niezależnie od temperatury zewnętrznej. Minimalne temperatury pracy przewidziano jedynie dla płynu chłodzącego silnika, oleju przekładniowego oraz wysokonapięciowego akumulatora. Kolejnym warunkiem jest odpowiedni stopień naładowania akumulatora.

Prędkość maksymalna w trybie elektrycznym wynosi 60 km/h, a zasięg 2,5 kilometra. W trybie elektrycznym model BMW ActiveHybrid X6 zachowuje wszelkie funkcje związane z bezpieczeństwem i wygodą. Dzięki elektronicznemu systemowi sterowania próżniowego hamulce pojazdu zachowują pełną wydajność bez konieczności obciążania silnika spalinowego. Podobnie rzecz się ma z elektronicznym układem wspomagania (EPS), gdzie energię wspomagania w zależności od potrzeb w pełni generuje silnik elektryczny.

Dzięki zastosowaniu elektrycznej sprężarki, nawet układ klimatyzacji zachowuje pełną funkcjonalność. A ponieważ wydajny akumulator – poprzez konwerter napięcia – dostarcza również energię elektryczną do 12-voltowej instalacji pojazdu i to niezależnie do trybu jazdy, wszystkie urządzenia elektryczne i elektroniczne takie jak światła czy system multimedialny również zachowują pełną funkcjonalność.

Inteligentny system zarządzania energią oraz koncepcja zintegrowanego bezpieczeństwa.

Elektroniczny układ kontroli mocy zaprojektowany specjalnie z myślą o technologii BMW ActiveHybrid zapewnia wydajne i elastyczne zarządzanie energią w BMW ActiveHybrid X6. Elektroniczny system kontroli nieustannie monitoruje dystrybucję energii uzależniając ją od warunków zewnętrznych, stanu pojazdu oraz obciążeń zadanych przez kierującego. Najistotniejszym czynnikiem dla doboru odpowiedniej strategii jest stopień naładowania akumulatora, który magazynuje pozyskaną energię elektryczną.

BMW ActiveHybrid X6 posiada wszelkie rozwiązania technologiczne z zakresu bezpieczeństwa stworzone przez firmę BMW dla pojazdów hybrydowych. Rozwiązania te zintegrowano z układem elektronicznym oraz akumulatorem, dzięki czemu pojazd spełnia wszelkie normy zarówno międzynarodowych jak i rygorystycznych, wewnętrznych testów zderzeniowych BMW Group. Gwarantuje to bezpieczeństwo funkcjonowania wszystkich elementów wysokonąpięciowej sieci w pojeździe.

Jedno z zastosowanych rozwiązań to odmienna kolorystyka okablowania, która pozwala uniknąć pomyłek, czytelne oznaczenie i ostrzeżenia o niebezpieczeństwie oraz zabezpieczenie całego systemu przy pomocy dużych paneli izolacyjnych oraz nowoczesnych złączek.

Wysokonapięciowy akumulator umieszczono w przestronnej, stalowej obudowie, odpornej na odkształcenia i solidnie zamocowano wewnątrz pojazdu tuż nad tylną osią. W razie kolizji jest to bardzo bezpieczne miejsce. Stan modułów magazynowania energii jest stale monitorowany przez zintegrowany system elektronicznego nadzoru, który natychmiast powiadamia kierowcę, jeśli wykryta zostanie usterka lub nieprawidłowe działanie. Jeśli zajdzie taka potrzeba cały system jest automatycznie rozładowywany i dezaktywowany.

W razie kolizji system wyłącza się automatycznie w ułamku sekundy. Centralny elektroniczny układ bezpieczeństwa ocenia rozległość uszkodzeń powypadkowych i zapewnia bezpieczny tryb pracy dostosowany do aktualnych okoliczności i wymogów.

Kadłub nadwozia i bezpieczeństwo – lekka, inteligentna konstrukcja, zoptymalizowany poziom bezpieczeństwa pasażerów.

Lekka, inteligentna konstrukcja oraz bardzo wytrzymała struktura nadwozia to cechy wyróżniające kadłub BMW ActiveHybrid X6. Oprócz przednich i bocznych poduszek powietrznych, pojazd standardowo wyposażony jest w boczne kurtyny powietrzne.

BMW ActiveHybrid X6 wyposażono w trzypunktowe, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa dla pasażerów wszystkich siedzeń. Dodatkowo pasy obu przednich foteli posiadają napinacze i ograniczniki siły napięcia. Aby chronić podróżnych przed urazami kręgosłupa szyjnego podczas uderzenia od tyłu, przednie fotele wyposażono również w aktywne zagłówki, a tylne siedzenia w standardzie posiadają zaczepy systemu ISOFIX pozwalającego na lepsze zamontowanie fotelika dziecięcego.

Wszystkimi systemami bezpieczeństwa steruje centralny układ elektroniczny, czujniki wykrywające przechył uruchamiają kurtynowe poduszki i mechanizm napinaczy pasów bezpieczeństwa podczas dachowania lub wywrotki.

Dostępne w standardzie, podwójne biksenonowe reflektory przednie nie tylko zapewniają idealne doświetlenie drogi po zmroku, ale także oferują funkcję wbudowanych świateł dziennych. W skład standardowego wyposażenia BMW ActiveHybrid X6 wchodzą również czujniki światła i deszczu, które automatycznie sterują oświetleniem i wycieraczkami.

W opcji dostępne są również adaptacyjne reflektory przednie wraz z funkcją doświetlana zakrętów i zmiennego rozdziału strumienia światła. Ponadto pojazd można również doposażyć w umieszczony w wygodnym miejscu, przezierny wyświetlacz Head-Up, na którym pojawiają się ważne dla kierującego komunikaty i informacje.

Oprócz systemów bezpieczeństwa wspomagających kierowcę, usługa BMW ConnectedDrive oferuje także szereg funkcji, które mają poprawiać komfort podróży i umożliwiać szersze wykorzystanie systemów i urządzeń informacyjno-multimedialnych BMW ActiveHybrid X6. Wachlarz zdalnych usług obejmuje m.in. BMW Assist z dostępem do infolinii oraz funkcją samoczynnego wezwania pomocy i automatycznego zlokalizowania położenia pojazdu, BMW Online, BMW TeleServices, a także nieograniczony dostęp do Internetu w pojeździe.

Pełna lista aktualności Pełna lista aktualności